Skuteczna dieta

Odpowiednio dobrana i skomponowana dieta jest gwarancją prawidłowego zaopatrzenia organizmu w składniki odżywcze.
Od tego zależy nasze zdrowie, sylwetka oraz samopoczucie.
Wyróżniamy 5 zestawów kalorycznych: dieta 1200 kcal, 1500 kcal, 1800 kcal, 2100 kcal oraz dieta 2700 kcal. Każda z nich jest dla wybranej grupy ludzi, a więc dieta 1200 kcal przeznaczona jest dla kobiet chcących schudnąć jednocześnie nie podejmując aktywności fizycznej. Dla osób o bardzo niskiej aktywności fizycznej (1-3 dni w tygodniu) polecana jest dieta 1500 kcal. Z kolei 1800 kcal to dieta dla kobiet o średniej aktywności (4-5 dni w tygodniu) oraz dla mężczyzn o bardzo niskiej aktywności. Kobiety żyjące w wysokim stanie aktywności fizycznej powinny wybrać dietę o zawartości 2100 kcal. Do nich zalicza się również grupa mężczyzn o średniej aktywności (4-5 dni w tygodniu).2700 kcal to dieta dla mężczyzn o codziennym wielogodzinnym wysiłku.

Aby dieta była skuteczna pamiętaj o 4 ważnych zasadach:

1. Pij wodę najlepiej niegazowaną (2-2, 5 litra) oraz herbaty ziołowe.
2. Jedz regularnie od 4 do 5 posiłków dziennie. Ostatni posiłek zjedz 2 godziny przed pójściem spać.
3. Codziennie śniadanie- to podstawa!
4. Pamiętaj o aktywności fizycznej. Ćwicząc minimum 3 razy w tygodniu, zmniejszysz wagę ciała i dotlenisz go. Nie zapominaj o dni wolnym dla organizmu.

jarmuż

Koktajl z siemienia lnianego na odchudzanie

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *